Ce vitamine li se recomandă femeilor trecute de 50 de ani

Ce vitamine li se recomandă femeilor trecute de 50 de ani

  • Post author:
  • Post category:Nutritie
  • Reading time:3 min(s) read

Ce vitamine li se recomandă femeilor trecute de 50 de ani

Trecem peste faptul că, odinioară, femeile având această vârstă erau considerate a fi deja terminate, astăzi doamnele 50+ se află în punctul lor maxim de energie și forță. Ele sunt gata să răspundă unor noi provocări, iar pentru a le face față, este nevoie în primul rând de o alimentație sanătoasă și de o suficientă cantitate de vitamine.

Simptomele lipsei de vitamine la această vârstă sunt următoarele : răceli frecvente, dureri de cap, oboseală cronică, somnolență, deteriorarea memoriei și a vederii, fragilitatea unghiilor, căderea părului, încărunțirea accelerată, depresia și tristețea accentuată.

Medicii le recomandă femeilor ce au depășit vârsta de 50 de ani să aibă grija de dieta lor și să încerce sa consume cât mai multe vitamine din gama E, B12, D, C, F, K.

În cele mai multe dintre cazuri, acest lucru va fi rezolvat prin introducerea în alimentație a unor alimente precum : pește, nuci, varză, broccoli, kiwi, citrice, ouă.

Dar nu întotdeauna acest lucru este suficient. Spre exemplu, vitamina B12 practic nu se asimilează odată cu hrana. E recomandabil să fie luată separat ( în unele cazuri critice, ea se recomandă chiar injectabil) .

Iar dacă vreți să vă luptați cu anemia și în același timp să vă protejați vasele de sânge, consumați vitamina B12 sub formă de tablete sau în complex de vitamine.

Vitamina F este foarte importantă în cadrul schimbului de nutrienți și pentru scăderea nivelului colesterolului în sânge. Ea ajută de asemenea la întârzierea îmbătrânirii pielii și a părului. Peșștele cu carne roșie și nucile asigură vitamina F, însă nu strică niciodată suplimentarea ei.

Vitamina K este, pentru femeile 50+, deosebit de importantă. Femeile au oasele mult mai fragile decât bărbații și, cu vârsta, fracturile sunt mult mai frecvente. Vitamina K ajută întărirea țesutului osos și de asemenea are o influență benefică asupra proceselor inflamatorii din organism. Pentru a ne asigura necesarul de vitamina K trebuie să consumăm cât mai multe legume verzi. Dacă acest lucru nu vă reușește, atunci va trebui să vă asigurați necesarul de vitamina E din tablete.

Pentru rezistența oaselor este foarte indicată și vitamina D. Ea este foarte necesară pentru sintetizarea insulinei, cresterea imunității si prevenirea dezvoltării celulelor canceroase. Vitamina D este foarte rară în alimente ; nu veți putea mânca niciodată suficient pește și ouă, pentru a vă asigura necesarul de vitamina D. Sinteza vitaminei D în organism are loc cu ajutorul soarelui, așa că se recomandă plimbări cât mai lungi la soare, iar pe timp de iarnă – tablete de vitamina D.

În fine, vitamina E este cât se poate de benefică pentru a vă păstra pielea sănătoasă și a vă lupta cu ridurile, dar și pentru a vă îmbunătăți memoria. Pentru asta, mâncați cât mai multe nici și varză, dar nu neglijați nici vitaminele procurate din farmacii.